• Zpět na úvodní stránku projektu •
Výsledek testu Vymazat test
1.
Bezpečnostní hlídka a předsunutá bezpečnostní hlídka střežící zaměstnance při pracích na zařízení v nevyloučených kolejích je mimo jiné povinna:
2.
Bezpečnostní předpis SŽDC Bp1 je ve stanoveném rozsahu platný:
3.
Dopravní zaměstnanci v případě, že se domluvili s vedoucím prací na dorozumívání o pohybu vozidla přes pracovní místo na širé trati, jsou povinni:
4.
5.
Evidence plánovaných prací na zařízení vykonávaných CPS je prováděna:
6.
Instruktážní video k předpisu SŽDC Bp1 bylo v roce 2015 natáčeno v několika železničních stanicích. Mezi ně nepatří:
7.
Je zakázáno přecházet koleje:
8.
Jednou z podmínek pro bezpečnou práci se stroji pro zemní práce v těsné blízkosti provozované nevyloučené koleje je:
9.
Jízda na kole, motocyklu nebo jiném silničním dopravním prostředku v provozované dopravní cestě:
10.
Jízda silničních vozidel v uzavřených prostorách SŽDC je povolena:
11.
Chůze v provozované dopravní cestě smí být konána:
12.
Každý zaměstnanec je povinen:
13.
Kouřit na pracovištích a v jiných prostorách zaměstnavatele SŽDC, kde jsou vystaveni účinkům kouření také nekuřáci je:
14.
Maximální dovolená rychlost silničních vozidel na komunikacích v uzavřených prostorách SŽDC je:
15.
Mezi povinnosti zaměstnanců řídících posun a vedoucích posunových čet nepatří:
16.
Mezi základní povinnosti zaměstnanců SŽDC nepatří:
17.
Musí zaměstnavatel SŽDC zabezpečit, aby zaměstnanci SŽDC vykonávající práce na jeho pracovištích obdrželi před jejich zahájením informace a pokyny k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a o přijatých opatřeních?
18.
Mezi základní povinnosti zaměstnavatele SŽDC patří:
19.
Nouzové východy a únikové cesty musí:
20.
Opakované porušení ustanovení předpisu SŽDC Bp1 ze strany zaměstnance SŽDC lze považovat:
21.
Osamělý zaměstnanec při práci na zařízení (mimo vizuální kontroly a čištění a mazání výhybek, resp. při prohlídce výhybek, kolejových křižovatek a výkolejek dopravním zaměstnancem v jeho obvodu volnosti vlakové cesty nebo posunovacím obvodu) musí být:
22.
Ostrovní nástupiště je součástí železniční dopravní cesty:
23.
Podlézat vozidla je dovoleno jen:
24.
Použití lehkých kolejových prostředků na provozované dopravní cestě je možné:
25.
Používání telekomunikačního zařízení při činnostech v provozované železniční dopravní cestě musí probíhat:
26.
Povinností zaměstnance, který provedl zápis o plánované práci na zařízení vykonávané CPS do počítačové aplikace je:
27.
Povinnost používání výstražných oděvů a výstražných vest při výkonu práce a při pohybu souvisejícím s přímým výkonem pracovních povinností v železniční dopravní cestě je dána:
28.
Prevence rizik:
29.
Procházet mezerami mezi vozidly je zakázáno v případě, pokud je vzdálenost mezi nimi menší než:
30.
Procházet mezerami mezi vozidly, je-li vzdálenost mezi nimi menší než 10 m a není jistota, že vozidla nebudou uvedena do pohybu je:
31.
Prostor schodů a schodišť musí být:
32.
Pro účely předpisu SŽDC Bp1 je kolejiště definováno jako:
33.
Provádění vizuální kontroly osamělým zaměstnancem není povoleno na tratích, kde je maximální rychlost jízdy vozidel:
34.
Předáním bezpečnostního štítku se osamělý zaměstnanec nebo vedoucí prací odpovědnosti za svou bezpečnost nebo případně bezpečnost svých spoluzaměstnanců:
35.
Před očekávaným průjezdem drážních vozidel musí zaměstnanci zaujmout takové postavení:
36.
Při každé změně přístupových cest musí být zaměstnanci SŽDC vždy s těmito změnami:
37.
Při práci na zařízení prováděné osamělým zaměstnancem na širé trati se bezpečnostní štítek:
38.
Při práci na zařízení vykonávané pracovní skupinou v provozované nevyloučené dopravní cestě v kolejišti dopravny obsazené dopravním zaměstnancem se bezpečnostní štítek zpravidla:
39.
Při ruční obsluze úsekového odpojovače musí pověřený zaměstnanec použít:
40.
Při střežení pracovního místa prostřednictvím bezpečnostní hlídky je předávání informací o pohybu vozidel bezpečnostní hlídkou směrem k pracovnímu místu mobilním telefonem a telefonem GSM-R:
41.
Přístupové o ostatní cesty musí být:
42.
Při výkonu práce v blízkosti trakčního vedení bez dalších opatřeních musí zaměstnanci dodržet minimální vzdálenost od živých částí trakčního vedení:
43.
Přístupové cesty musí být zapracovány do:
44.
Sjednání podmínek práce na zařízení mimo jiné obsahuje:
45.
SŽDC vydala v roce 2015 instruktážní video k předpisu SŽDC Bp1. Průvodcem filmu je:
46.
V předpise SŽDC Bp1 se používá zkratka OOPP. Tato zkratka představuje:
47.
V současné době upravuje základní pravidla bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v prostorách SŽDC nebo na železniční dráze provozované SŽDC předpis:
48.
Varovná návěstidla označující pracovní místo pracovní skupiny na širé trati se nemusí stavět při splnění daných podmínek. Do těchto podmínek nepatří:
49.
Vedoucí prací je při pracích na zařízení povinen zajišťovat střežení pracovního místa:
50.
Vizuální kontrola je:
51.
Vstupovat do prostoru mezi rampu a železniční vozidlo je:
52.
Všichni zaměstnanci SŽDC jsou povinni při cestě do a ze zaměstnání používat:
53.
Výňatky z instruktážního videa k předpisu SŽDC Bp1 je možné mimo jiné shlédnout na:
54.
Za jízdy ponechávat u hnacích vozidel otevřené dveře do kabiny strojvedoucího je:
55.
Za práci na zařízení se nepovažuje:
56.
Za práci na zařízení ve smyslu předpisu SŽDC Bp1 se považuje:
57.
Za plnění úkolů v oblasti BOZP primárně odpovídají:
58.
Za rizikovou práci se považuje taková práce:
59.
Zdravotní způsobilost k práci se posuzuje u všech zaměstnanců SŽDC:
60.
Základní podmínkou veškeré práce na zařízení v provozované dopravní cestě je:
61.
Základním právním dokumentem řešící problematiku BOZP v rámci České republiky je:
62.
Zaměstnanci se musí po přestavení ručně přestavovaných výhybek nebo výkolejek:
63.
Zaměstnanci SŽDC musí:
64.
Zaměstnavatel SŽDC je povinen zajistit na každé pracoviště:
65.
Zaměstnanci SŽDC s trvalým pracovištěm v kolejišti skladových areálů a vleček SŽDC nemusí při své činnosti v tomto prostoru používat výstražné oděvy nebo výstražné vesty v době, kdy není uskutečňována jízda drážních vozidel:
66.
Zapsáním skutečného času sjednání podmínek práce na zařízení s CPS do počítačové aplikace Vstupy CPS dopravní zaměstnanec stvrzuje:
67.
Zkratka CPS používaná v předpise SŽDC Bp1 znamená:
68.
Změny a doplňky předpisu SŽDC Bp1 musí být projednány s gestorským útvarem, odborovými organizacemi a schváleny:
69.
Při zjištění nebezpečí nedostatků a závad, které by mohly ohrozit bezpečnost nebo zdraví při práci, je zaměstnanec povinen toto oznámit svému nadřízenému vedoucímu zaměstnanci, a to:
Vyhodnocení Vašeho testu: správných odpovědí: 0, špatných: 0